סיכום תאונות 2011
הנתונים הראשונים המתפרסמים מעודדים. מספר ההרוגים בשנת 2011 עומד מתחת לממוצע של שש השנים האחרונות. הבעיה הגדולה היא העליה במספר התאונות הבינעירוניות
6.1.2012
בשנת 2011 נהרגו על הכבישים 384 איש ירידה של 2 אחוזים במספר ההרוגים לעומת 2010. הירידה במספר ההרוגים היא ביטוי למגמת הירידה המסתמנת בשנים האחרונות במספר ההרוגים.
מספר הרוגים לפי שנה
שנה*
|
2011
|
2010
|
2009
|
2008
|
2007
|
2006
|
מספר הרוגים
|
384
|
390
|
353
|
449
|
431
|
448
|
*ממוצע ההרוגים לשנים 2006-2011 הוא 409
מספר ההרוגים אמנם ירד אך לעומת זאת מספר התאונות הקטלניות עלה באחוז אחד ועמד על 341, מה שאומר ככל הנראה על השיפור בבטיחות הפסיבית והאקטיבית של כלי הרכב וקרוב לוודאי גם על שיפור מסויים בתשתיות הבטיחותיות בכבישים.
תאונות לפי סוג כביש
בשנת 2011 נהרגו בכבישים העירוניים 151 איש ירידה של 6 אחוז לעומת השנה הקודמת. לעומת זאת בכבישים הבינעירוניים יש עליה של 2 אחוזים במספר ההרוגים העומד על 233 איש.
החלוקה של ההרוגים לפי סוג הנפגע וסוג הדרך מלמדת רבות על הכיוונים שבהם יש להתמקד במאבק בתאונות הדרכים.
יש עליה של במספר הנהגים ההרוגים אך יש ירידה במספר הנוסעים הנהרגים. האם הדבר הוא בזכות שיפור בבטיחות הפסיבית של המכוניות? רק מחקר מקיף יענה על השאלה וכמובן שיש לבדוק זאת לאורך זמן.
מה שמדאיג במיוחד הוא העלייה במספר ההרוגים הולכי הרגל בכבישים הבינעירוניים לעומת ירידה (מעודדת) של הרוגים הולכי רגל בכבישים עירוניים.
הרוגים לפי סוג ודרך – 2011
סוג נפגע
|
כביש בינעירוני
|
שינוי באחוזים (לעומת 2010)
|
כביש עירוני
|
שינוי באחוזים (לעומת 2010)
|
ס"ה
|
שינוי באחוזים (לעומת 2010)
|
נהגים
|
82
|
8
|
29
|
61
|
111
|
18
|
נוסעים
|
68
|
18-
|
12
|
20-
|
80
|
18-
|
הולכי רגל
|
44
|
5
|
79
|
12-
|
123
|
7-
|
רוכבי אופנוע
|
25
|
39
|
20
|
31-
|
45
|
4-
|
רוכבי אופנים
|
9
|
10-
|
6
|
25-
|
15
|
17-
|
אחר
|
5
|
5
|
1
|
10
|
||
ס"ה
|
233
|
2
|
151
|
6-
|
384
|
2-
|
החודשים הקטלניים של שנת 2011 היו מאי וספטמבר בחודשים אלו נהרגו 47 ו-46 איש בהתאמה.