אכיפה אלקטרונית


משטרת התנועה ממשיכה לארוב לנהגים במקומות הלא נכונים
19.6.12
אין חולק על כך שאמצעי הרתעה בדמות מצלמות בצמתים עשויים להניא נהגים מנהיגה רשלנית בצמתים בין באם מדובר בחציה באור אדום ובין באם מדובר באי עמידה בתמרור עצור. השאלה העיקרית היא האם משטרת התנועה אכן מתייחסת לעבירות הללו באותה מידה של חומרה כפי שהיא מתייחסת לעבירות מהירות בכבישים.
הפרויקט המתוקשר של העמדת מצלמות מהירות ומצלמות צמתים עורר גלים שונים של תגובות. בכל הנוגע לאכיפה של מהירות דעתנו היא שכאן מסמנים מטרה מתחת לפנס ובמיוחד שגם הנתונים המשטרתיים מצביעים על כך שתאונת דרכים בשל מהירות נמצאת במקום החמישי או השישי בדירוג הגורמים לתאונות דרכים. לא כך הדבר עם תאונות בצמתים.
משטרת התנועה מעדכנת כי במערך האכיפה האלקטרונית האוטומאטית הוצבו לאחרונה מצלמות נוספות כך שכעת מספר המצלמות עומד על 22 מצלמות מהן: 16 מצלמות בצמתים ו-6 מצלמות מהירות.
האם המשטרה הפנימה את הבקורת שנאמרה כנגד הדגש על מצלמות המהירות התשובה לכך ניתנת בנתוני הדוח"ות שמנפקת המשטרה.
הנתונים של משטרת התנועה מצביעים על כך שעיקר פעולתה נמצא עדיין מתחת לפנס. מתחילת מרץ ועד אמצע יוני (15 יוני) הופקו 11,162 דו"חות מהם:
803 דו"חות בגין חציית צומת באור אדום, 4,021 דו"חות בגין מהירות מופרזת בצומת
ו-6,338 דו"חות בגין נהיגה במהירות מופרזת.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg