מצלמות מהירות 2016


מצלמות מהירות 2016
המשרד לביטחון הפנים מעכב את יישום פרויקט מצלמות האכיפה בישראל.
13/5/16
נהיגה במהירות מופרזת, היא אחד מהגורמים המרכזיים למעורבות בתאונות דרכים קטלניות. עם זאת, ולמרות שכבר שלל מחקרים הוכיחו כי מצלמות האכיפה הן אחד הפתרונות האפקטיביים לאכיפת מהירות, המשרד לביטחון פנים עדיין מתמהמה עם השלמת הפרויקט החשוב של מצלמות האכיפה, שאמור לכלול 300 מצלמות אכיפה בקטעי הדרך המסוכנים ברחבי הארץ.
הציבור סבור כי מצלמות האכיפה חיוניות במאבק בתאונות הדרכים: מסקר שערכה עמותת אור ירוק עולה כי 71% מהציבור תומך בהצבת מצלמות מהירות בכבישים ובצמתים מסוכנים. בישראל פועלות כ- 100 מצלמות אכיפה בלבד, ביניהן מצלמות רמזור, העוקבות אחר נהגים שחצו צומת באור אדום ומצלמות מהירות, המדווחות על נהגים הנוסעים במהירות מופרזת. מצלמות אלו ממוקמות בכל רחבי הארץ, בכבישים הבינעירוניים וכן בתוך הערים, במקומות שסומנו על ידי המשטרה והמשרד לביטחון פנים כמועדים לביצוע עבירות אלו ולתאונות דרכים כתוצאה מהן.
הערים בהם מותקנות הכי הרבה מצלמות אכיפה בישראל:
באשדוד, מותקנות שמונה מצלמות אכיפה, כולן מצלמות רמזור.
בירושלים, מותקנות שבע מצלמות אכיפה, שתי מצלמות מהירות וחמש מצלמות רמזור.
בחולון, מותקנות ארבע מצלמות אכיפה, כולן מצלמות רמזור.
בחיפה, מותקנות ארבע מצלמות אכיפה, ארבעתן מצלמות רמזור.
בתל אביב, מותקנות ארבע מצלמות אכיפה, שלושתן מצלמות רמזור.
בראשון לציון, מותקנות שלוש מצלמות אכיפה, שלושתן מצלמות רמזור.
באשקלון, מותקנות שלוש מצלמות אכיפה, שלושתן מצלמות רמזור.
פרויקט המצלמות הומלץ על ידי ועדת שיינין והתקבל כהחלטת ממשלה, בשנת 2005.
מטרת המצלמות היא להרתיע את הנהגים מפני נסיעה במהירות מופרזת או חציית צומת באור אדום שעלולים לגרום לתאונות קשות ואף לאבדות בנפש. כאשר נהג מודע לכך שישנה מצלמת מהירות באזור נסיעתו, הוא נוסע לאט יותר וכך נמנעת תאונה פוטנציאלית. סקירת מחקרים רבים בעולם מוכיחים כי מצלמות מהירות גורמות להקטנה של כ-20% בתאונות דרכים עם נפגעים, בקטעי הדרך בהם נעשה שימוש במצלמות. מנתוני משטרת ישראל עולה כי בחינה השוואתית של מספר תאונות הדרכים לאחר שנה ממועד הצבת המצלמות, מצביע על ירידה של 26% במספר התאונות.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "גורם מפתח להפחתת מספר ההרוגים בכבישים הוא מצלמות האכיפה. לכן לא ברור מדוע המשרד לביטחון הפנים לא משלים את הפרויקט של הצבת 200 מצלמות אכיפה בכל רחבי הארץ, היכולות להציל חיים. כשנהג רואה מצלמת מהירות, או מצלמת אור אדום, בולטת ומשולטת, הוא מוריד את הרגל מהגז וממתן את צורת הנהיגה שלו. יחד עם זאת, פרויקט המצלמות חייב להיות שקוף וגלוי לציבור, כמו גם מיקום המצלמות, כדי למנוע תחושה בציבור של מסחטת כספים. המצלמות צריכות להיות משולטות, בולטות וממקומות רק באותם מקומות שבהם ישנו קשר ישיר בין המהירות לתאונות הדרכים".
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg