כבישים רטובים בערים מסוכנים


כבישים רטובים מסוכנים בערי ישראל
כאלף בני אדם נפגעים בממוצע מדי שנה בתאונות דרכים בעת נסיעה בכבישים רטובים או מכוסים בוץ בערים, כ-55 בני אדם נפצעים באורח קשה בתאונות אלה בערים ושמונה בני אדם נהרגים. ירושלים מספר הנפגעים בתאונות עקב כבישים רטובים.
26/11/2014
כאלף בני אדם נפגעים בממוצע מדי שנה בתאונות דרכים בעת נסיעה בכבישים רטובים או מכוסים בוץ בערים, כך על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. נתונים אלה נכונים לעשר השנים האחרונות, בין השנים 2004-2013. עוד עולה מהנתונים, כי מדי שנה נפגעים באורח קשה בממוצע כ-55 בני אדם בתאונות אלה בערים ושמונה בני אדם נהרגים בתאונות דרכים בערים, בכבישים רטובים או בוציים.
בירושלים נפגעו 73 בני אדם בשנת 2013 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, אדם אחד נהרג.
בתל אביב נפגעו 41 בני אדם בשנת 2013 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים.
בחיפה נפגעו 40 בני אדם בשנת 2013 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים.
באשדוד נפגעו 38 בני אדם בשנת 2013 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים.
בעכו נפגעו 29 בני אדם בשנת 2013 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים.
בפתח תקוה נפגעו 28 בני אדם בשנת 2013 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, שני בני אדם נהרגו. כאלף בני אדם נפגעים מדי שנה בתאונות דרכים בערים בכבישים רטובים
בירושלים מספר הנפגעים הגבוה ביותר בכבישים רטובים או מכוסים בוץ בשנת 2013
אחת הבעיות של החורף הישראלי, היא המרווחים הגדולים בין הגשמים, הגורמים לכך שכל גשם שיורד הוא למעשה "הגשם הראשון" המאופיין בסכנת החלקה רצינית יותר. הסיבה לכך היא, כי טיפות שמן ואבק יחד עם המים, יוצרים שכבה דקה של נוזל צמיג על פני הכביש. אחת הדרכים להקטין את הסיכון להחלקה היא באמצעות שימוש באספלט מחורץ, שהפך כבר לסטנדרט בהולנד למשל. סוג אספלט זה מאפשר למי הגשמים להתנקז מהר יותר מאשר בכביש רגיל ועל ידי כך מקטין את סכנת ההחלקה וכן גורם לסימונים בכביש להיראות ברורים יותר גם כשגשום. בכדי להקטין את הסיכוי לתאונה בכבישים רטובים, יש לנסוע 20 קמ"ש פחות לפחות ובמזג אויר סוער גם 30-40 קמ"ש פחות. לפני פנייה בכביש רטוב, יש לבלום לאט ובעדינות ולהתחיל בהאטה בהדרגה לפני הפנייה. כמו כן כאשר הכביש רטוב או בוצי יש לשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים כיוון שבלימה פתאומית וגסה עלולה לגרום לנעילת הגלגלים ולהחלקה מסוכנת. בנוסף יש לשים לב כי לפני כניסה לשלוליות יש לנסוע לאט יותר ובהילוך נמוך כיוון שמתחת לשלולית עלולה להיות בור עמוק ובלתי צפוי.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg