אופניים- תאונות רוכבי אופניים 2015


תאונות רוכבי אופניים 2015
עלייה של 50% במספר רוכבי האופניים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2015. תל אביב מובילה בפער עצום על הערים האחרות כעיר המסוכנת ביותר לרוכבי אופניים.
1/4/16
15 רוכבי אופניים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2015. מדובר בעלייה של 50% לעומת שנת 2014, במהלכה נהרגו עשרה רוכבי אופניים בתאונות דרכים בישראל. גם במספר רוכבי האופניים שנפגעו בתאונות דרכים ישנה עלייה: בשנת 2015 נפגעו 321 רוכבים, לעומת 301 רוכבים שנפגעו בשנת 2014, עלייה של 7%.
בממוצע של העשור האחרון (2006-2015), נפגעים מדי שנה כ- 333 רוכבי אופניים בתאונות דרכים, כ- 13 נהרגים וכ- 80 נפצעים באורח קשה.
המציאות שבה לרוכבי האופניים אין מרכב מתכת שיגן עליהם מפני כלי הרכב האחרים בכבישים. התשתית בישראל אינה מיועדת לרוכבים כאשר אין כמעט שבילי אופניים. השילוב עם כלי הרכב בכבישים בעייתי ומסוכן.
איזה ערים בישראל מסוכנות לרוכבי אופניים?
בתל אביב נפגעו 867 רוכבי אופניים בעשר השנים האחרונות, 15 רוכבים נהרגו.
בירושלים נפגעו 143 רוכבי אופניים בעשר השנים האחרונות, 3 רוכבים נהרגו.
בחולון נפגעו 124 רוכבי אופניים בעשר השנים האחרונות, 2 רוכבים נהרגו.
בבני ברק נפגעו 107 רוכבי אופניים בעשר השנים האחרונות, רוכב אחד נהרג.
בפתח תקוה נפגעו 107 רוכבי אופניים בעשר השנים האחרונות, 5 רוכבים נהרגו.
בראשון לציון נפגעו 106 רוכבי אופניים בעשר השנים האחרונות, רוכב אחד נהרג.
תחום הרכיבה על האופניים התפתח מאוד בשנים האחרונות בישראל, וכיום ישנם כמיליון רוכבי אופניים בישראל. למרות יתרונותיהם של האופניים ככלי תחבורה זול ובריא ואיכותי לסביבה, הם חושפים את הרוכבים עליהם לסכנות רבות.
קסדה בראש טוב ! רוכבי האופניים רוכבים פעמים רבות ללא אמצעי הגנה, כאשר הם חשופים לפגיעת כלי רכב או נפילה. מחקרים מראים כי שני שליש מתמותת רוכבי האופנים היא עקב פגיעת ראש. אי לכך, בכל רכיבה חובה לחבוש קסדה, שיכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. במקביל, בזמן רכיבה יש להצטייד במגנים ובשעות החשיכה, יש לרכב עם בגדים זוהרים כדי לשפר את הנראות.

אופניים חשמליים
– בשנים האחרונות התפשטה ברחבי הארץ גם תופעת הרכיבה על אופניים החשמליים. ב- 9 במרץ, אושרו בוועדת הכלכלה בכנסת, תקנות חדשות הקובעות כי על אופניים חשמליים יוכלו לרכב רק בני נוער מגיל 16 ומעלה. המשמעות היא, כי ילדים ובני נוער מתחת לגיל 16 אשר ירכבו על אופניים חשמליים – יעברו על החוק. מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני מכון גרטנר נמצא כי מגמת העלייה במספר הנפגעים בתאונות דרכים עם אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים הולכת וגדלה בכל שנה.
בחציון הראשון של שנת 2015 אושפזו בבתי חולים 213 בני אדם בתאונות אופניים חשמליים לעומת 70 בני אדם שאושפזו בתקופה המקבילה בשנת 2014 מדובר בפי שלושה יותר. 90% מהמאושפזים היו הרוכבים עצמם ו-10% הולכי הרגל, כאשר אחד מכל שלושה שאושפז היה ילד מתחת לגיל 14שעל פי החוק החדש הוא גיל אסור לרכיבה על אופניים חשמליים.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg