40 אחוז מהנפגעים בתאונות דרכים בערים הם ק


ארבעים אחוז מהנפגעים בתאונות דרכים בתוך הערים הם קשישים.
טוען ניצב ברונו שטיין, מפקד מחוז במשטרה. המהירות איננה המחלה האמיתית בכביש הישראלי.
29/7/2013
ניצב ברונו שטיין, מפקד מחוז המרכז של המשטרה, התייחס בכנס בירושלים, למלחמה בתאונות הדרכים "אחת ההחלטות המשמעותיות עם כניסתי לתפקיד מפקד אגף התנועה בשנת 2011 הייתה להילחם בתאונות הדרכים ולהוריד את כמות ההרוגים בכבישים. הבנו שיש לטפל בכמה סוגיות מרכזיות ובהן איתור והגדרת כבישים מסוכנים ורחובות שבהם הסיכוי לתאונות הוא גבוה יותר במטרה לרכז את פעילות שוטרי התנועה ולנסות לקדם את שיפור התשתיות, לפעול בסופי השבוע בהן העבריינות בכביש עולה באופן ניכר ולייצר הרתעה אפקטיבית מול הנהגים העבריינים."
בתשובה לשאלה ענה שטיין כי: "שתי האוכלוסיות הכי פגיעות בתוך הערים הם הילדים והקשישים. לצערי 40% מהנפגעים בתאונות בתוך העיר הם הקשישים. בחברה הישראלית יש לנהגים נטייה למהר ולהיות מרוכז בדברים נוספים בזמן הנהיגה, ולא בהכרח הם ישימו לב להולכי הרגל".
נחמה פורתא בדבריו אפשר למצוא בהכרזתו בנושא דוחות תנועה ופריסת מצלמות אלקטרוניות: "בדקנו את הנושא ומצאנו כי דו"חות התנועה אינם משפיעים על כמות ההרוגים בכביש, הפתרון אינו בכיס של הנהגים. עם זאת, החרמה של רישיונות נהיגה, ובפרט לנהגים צעירים, והחרמת רכבים הינם אמצעי הרתעה וענישה משמעותי יותר. בסופי שבוע היינו מחרימים כ-200 רכבים בממוצע, לצעירים החרמת הרכב של האבא הוא גורם הרתעה משמעותי. בנוגע להתקנת המצלמות האלקטרוניות, לא נשאלנו לגובה ההכנסות שהן צפויות להכניס לקופת המדינה, ואין שום רף שעלינו לעמוד בו- זו אגדה אורבנית".
שטיין הוסיף כי: "בעזרת משרד התחבורה יש שיפור ניכר ברמת התשתיות (כבישים, מעקות בטיחות, סימון ושילוט ועוד), המדינה משקיעה משאבים רבים כי זה באינטרס שלה להשקיע בתשתיות ובכך לחסוך כסף רב שמתבזבז באובדן ימי עבודה של נפגעי התאונות, הרוגים והוצאות נוספות הכרוכות בכך".
שטיין איננו חסיד של הנהג הישראלי ובעיקר בשל האימוץ של תרבות הסמוך: "בארץ נוספת תרבות ה"סמוך", אותה תחושה שלנו זה לא יקרה. זאת לצד הפיכתו של הטלפון הסלולרי לכלי מרכזי בחיים שלנו, מקשה את ההתנתקות שלנו מהטלפון גם בנהיגה ומשפיע באופן ישיר על תרבות הנהיגה… במדינה שלנו החברה הצעירים הם גיבורים, שנוסעים מהר יותר, שיכורים יותר ותוך כדי הסחות דעות רבות. אומנם המהירות אינה הגורם השכיח ביותר לתאונות, אך היא בהכרח קטלנית במידה והיא מובילה לתאונת דרכים".
בתוכנית העבודה שלו אנחנו שמים דגש על הימים בהם מתרחשות מרבית תאונות הדרכים, שלושת ימי הסופשבוע שאופיינו כמסוכנים ביותר שכן הצעירים יוצאים לבלות ונוהגים שיכורים, עייפים ובתנאים מאתגרים.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg