קשישים בתאונות דרכים- 2013

קשישים ותאונות דרכים
מתחילת שנת 2013 ועד חודש מאי, נפגעו 284 קשישים הולכי רגל בערים, מתוכם נהרגו 9 קשישים ונפצעו באורח קשה 73
16.7.13
39 קשישים (גילאי 65 ומעלה) הולכי רגל נהרגים בממוצע מדי שנה בתאונות דרכים בתוך הערים. בכל שנה נפגעים בערים בממוצע 635 הולכי רגל קשישים כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בין השנים 2003-2012.
קשישים נמצאים בסכנה בעיקר כהולכי רגל, שכן עוצמת הפגיעה בהם גבוהה יותר. אחד הקשיים הגדולים של הולכי רגל קשישים הוא כי לוקח להם זמן ארוך יותר מצעירים לחצות את הכביש בגלל מצבם הפיזי. בנוסף, קשיי ראייה ושמיעה משפיעים על הדרך שבה חוצים קשישים את הכביש.
בשנת 2012, נהרגו 31 קשישים בעת שהיו הולכי רגל בתחום העירוני ו-181 קשישים נפצעו קשה &ndash ממוצע של למעלה משלושה קשישים פצועים קשה בשבוע.
בסה"כ, בשנת 2012 נפגעו 659 הולכי רגל קשישים בערים.
הנתונים לשנת 2013 מעודדים יותר. במחצית השנה הראשונה של השנה ינואר – מאי נפגעו 284 קשישים הולכי רגל בערים, מתוכם נהרגו 9 קשישים ונפצעו באורח קשה 73.
ניתוח הנתונים היבשים מצביע על כך שחלקם של הקשישים במצבת הנפגעים גדול מחלקם באוכלוסיה.
בני 65 ומעלה מהווים כ-10% מכלל אוכלוסיית ישראל ואילו חלקם של הקשישים בקרב הולכי הרגל שנהרגו גבוה ועומד על כ- 35% בממוצע במהלך העשור האחרון. בנוסף, קשישים מהווים רוב מבין כלל הולכי הרגל שנהרגו במעברי חציה בערים.
העיר המסוכנת ביותר לקשישים בארץ היא תל אביב שבה נפגעו 100 הולכי רגל קשישים (גילאי 65 ומעלה) מתוכם חמישה נהרגו, בשנת 2012. בירושלים נפגעו 63 הולכי רגל קשישים (גילאי 65 ומעלה) מתוכם חמישה נהרגו, בשנת 2012. בפתח תקוה נפגעו 35 הולכי רגל קשישים (גילאי 65 ומעלה) מתוכם שלושה נהרגו, בשנת 2012. בחיפה נפגעו 32 הולכי רגל קשישים (גילאי 65 ומעלה) מתוכם שלושה נהרגו, בשנת 2012. בבת ים נפגעו 36 הולכי רגל קשישים (גילאי 65 ומעלה) מתוכם אחד נהרג, בשנת 2012.

מה ניתן לעשות?
ניתן לשפר מצבי סיכון של הולכי רגל באמצעות עריכת שיפורים בנראות, טיפול במפגעים כמו בורות פעורים או חפצים מסוכנים על המדרכה וכן הארכת זמן הרמזור הירוק להולכי רגל במעברי חצייה. על הרשויות המקומיות להוסיף מעברי חצייה מוסדרים בסביבת המוסדות המשמשים את הקשישים כמו בתי אבות וקופות חולים, להציב שילוט גדול וברור באזורים אלו וכן לדאוג להנמכת המדרכה ולהבטיח שדה ראייה רחב ליד מעברי חצייה.
לכך יש להוסיף עריכת פעילויות הסברה ייעודיות בקרב קשישים בכדי להקנות להם את הידע והכלים להתמודד עם הסכנות המצפות להם בכביש כהולכי רגל.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg