מדברים מהשטח- ראיון מקצועי עם צלי סעדי

מדברים מהשטח- ראיון מקצועי
צלי סעדי, מנהל מחלקת מגזר עסקי בקבוצת קרסו מוטורס, מתאר את השינויים שעברו בחברה בשנים האחרונות.
20/2/2014
קבוצת קרסו עברה שינויים רבים בשנים האחרונות במטרה להתאימה לשינויים שחלו בשוק הרכב. התכנסנו לשיחה עם צלי סעדי, (39, נשוי + 2, מתגורר בשוהם) מנהל את המחלקה למגזר עסקי בקבוצת קרסו ומנקודת מבטו אפשר ללמוד מקרוב על השינויים בשוק הרכב בישראל בכלל, וציי החברות בפרט.

קבוצת קרסו עברה שינויים בשנים האחרונות, תאר את המהפך וכיצד המהפך השפיע על תחום הפעילות שלך - ציי הרכב?
"הקבוצה עברה שינוי עמוק בשנים האחרונות. מחברה משפחתית ומסורתית הפכנו לחברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה בתל אביב. השינוי הזה מבטא שינוי מבני עמוק בכל רובדי החברה אותו הוביל איציק וייץ עם כניסתו לתפקיד לפני כ-8 שנים. קרסו היום ממוקדת יותר בצורכי הלקוח ושמה את הלקוח בראש מעייניה הן בנושא השירות והן בהתאמת הדגמים לצרכן הישראלי"
 
וכיצד זה מתבטא במאזני החברה?
"המהפך הזה מתבטא בתוצאות מצוינות- ניסאן קפצה בכמות המכירות מכ-3,000 רכבים בשנה לרמה של כ-10,000 רכבים בשנה וזאת הודות לדגמים איכותיים יותר ומבוקשים יותר. מגמה זו רק תלך ותגבר בשנים הקרובות. רנו קפצה מרמה של כ-5,000 רכבים בשנה לרמה של
כ-10,000 רכבים בשנת 2013, צמיחה של  50% בשנה, נתון מדהים לכל הדעות. אם אני מתייחס לשינויים הללו ולרמת השפעתם על תחום ציי הרכב אזי אין ספק שאני נהנה מכך מאוד, הלקוח המוסדי מבין יותר ויותר כי רכבי קרסו והשירות שהוא מקבל בקרסו הינם מהשורה הראשונה, החל ממגוון הדגמים וכלה בשירות במרכזי השירות".
 
אתם מציעים כיום מגוון רחב של מותגים, מכוניות צרפתיות לצד יפניות. איך אתה מתמודד עם המגוון הרחב, עם ניגודי היצרנים?
"אני רואה בכך יתרון של ממש. אני יודע להציע מותג אירופאי לצד מותג יפני, מגוון של דגמי דיזל לצד מנועי בנזין סטנדרטיים, רכבים עם גיר ידני ורכבים עם גיר אוטומט. גם בתצורות השונות של הרכבים יש לי היצע גדול, רכבי סופר מיני, משפחתיות, ג'יפונים ומנהלים לצד רכבי עבודה כמו קנגו, מאסטר וניסאן nv200. אנחנו מצליחים לתמרן בין שני היצרנים וכמעט ולא סובלים מניגודי עניינים ביניהם".
 
מחירי הדלק הביאו להצלחת מכונית הפלואנס דיזל, כמה מכרתם ובכלל איך הצלחתם לחדור לנישת המכוניות הפרטיות עם מנוע דיזל שהיה נפוץ למסחריות בלבד?
" כבר באמצע 2011 זיהינו שמחירי הדלק משתוללים וחיפשנו את הפתרון לכך שנמצא בדמות הפלואנס דיזל, אותה השקנו בסוף 2011,שהפך לסיפור הצלחה גדול. התשובה שלנו הייתה הפלואנס דיזל רכב המצטיין בנסיעה חלקה ומהירה ומצויד במנוע זריז המגיב מצוין לשינויים בתנאי הכביש ומעניק וחווית הנהיגה לנהג מצוינת. לכך יש לצרף את נתוני צריכת הדלק המעולים שהמנוע הזה מייצר (1 ל- 17.3 נתוני אמת) ובשורה התחתונה מצאנו  סיפור הצלחה".
"לא היה פשוט לשנות את טעמו של הנהג הישראלי שכל חייו היה שבוי בסטיגמות על מנועי דיזל ולשכנע אותו שהמנוע הזה מוצלח מאוד המייצר חיסכון ענק בעלות הדלק. השקנו בסוף 2011 את הפלואנס דיזל עם חדרה באופן אגרסיבי לשוק לאחר שהצגנו בפני הארגונים את החיסכון המשמעותי בצריכת הדלק של דגם זה. למשתמש הסופי הצגנו את חווית הנהיגה הספורטיבית ולשמחתי הצלחנו לקלוע לשני הקהלים. כמובן שנעזרתי המון במנהלי התחבורה וקציני הבטיחות בתעבורה שנמנים עם לקוחותיי הטובים ביותר ואולי זו ההזדמנות להודות להם. כשראינו שהמהלך הזה מצליח הרחבנו את היצע הדגמים בעלי מנוע הדיזל והשקנו בישראל את: מגאן דיזל, מגאן  אסטייט (סטיישן) דיזל, גרנד סניק (7 מקומות ישיבה) דיזל וכן את רכב המנהלים רנו לאטיטיוד בגרסת הדיזל. בסה"כ מכרנו למעלה מ- 10,000 רכבי דיזל מסוף שנת 2011 ועד היום".
 
דיזל לאן? האם השינוי בנוסחת זיהום האוויר מחסלת את עידן הדיזל, בו בזמן שהוא נפוץ במדינות אירופה?
"אין ספק שהנוסחה החדשה מרעה מאוד את מצב מנועי הדיזל בישראל, אך אנו בקרסו שמנו לנו למטרה להמשיך ולהציע את דגמי הדיזל שלנו במחירים תחרותיים לצרכן. החיסכון שמייצר מנוע הדיזל לצד חווית הנסיעה בו הופכת את דגמי הדיזל לאטרקטיביים ומבוקשים במיוחד ולכן אנו פועלים בעזרת היצרן לשמור על מחירים אטרקטיביים ותחרותיים גם בשנת 2014".
 
קרסו הקימה את חברת ליסינג  ליס 4 יו. כיצד פועל הקשר בין שתי החברות, האם המהלך קידם את מותגי קרסו שלא היו כה נפוצים בחברות ליסינג אחרות?
"כחלק מהתפתחות החברה ורצונה להיות חברת ONE  STOP SHOP בענף הרכב, ביצענו מספר קניות משמעותיות של חברות מענף התחבורה, קרסו מחזיקה היום ב-33% מ"מטרו מוטורס" יבואני סאן יאנג. לכך יש להוסיף קניית 50% מפעילות חברת התחבורה הציבורית השלישית בגודלה בישראל &ndash "נתיב אקספרס". וגם  בעלות מלאה על חברת הליסינג "פאסיפיק " (ליס 4 יו). לאחרונה קיבלה קרסו את הזיכיון לייבוא והפצה של ציוד מכני הנדסי כבד (צמ"ה) של חברת CASE. כל הפעולות הללו בהחלט מסייעות לקדם את החברה לאחת מחברות הרכב המובילות בישראל".
 
כיצד אתם כיבואנים מתמודדים עם מכירת דגמי המשומשות במסגרת עסקאות הטרייד-אין?
"קרסו הקימה לפני מספר שנים את "קרסו טרייד אין" במטרה לסייע לצרכן הפרטי ולהקל עליו את רכישת הרכב החדש. היום קרסו טרייד מונה פועלת מ-12 סניפים ונמנית על אחת מחברות הטרייד אין הגדולות בישראל".
 
שוק הליסינג פונה לאחרונה לצרכנים פרטיים, האם אתה חש ירידה בהזמנות לציי רכב? האם לדעתך מסלול הליסינג הפרטי יפרח?
"עד עתה אני לא מרגיש שינוי בהזמנות לציי רכב, ההיפך הוא הנכון, אך זווית הראיה שלי לאו דווקא משקפת את כלל השוק. אני בהחלט מאמין שמסלולי הליסינג הפרטי ילכו ויגדלו ונראה בישראל תוכניות ליסינג כדוגמת השוק האמריקאי".
 
דרוג הבטיחות יצא לדרך באוגוסט 2013, במסגרתו ניתנים הקלות מיסוי על אביזרי בטיחות חשובים, אילו מערכות נוספות מוצעות על ידכם בעקבות השינוי?
"קרסו, כיבואן רנו וניסאן, רואה חשיבות עצומה בנושא הבטיחות ורואים חשיבות רבה בכל מערכת בטיחותית שיכולה להציל חיים. בעקבות דרוג הבטיחות החדש, אנו נערכים לשווק את רוב הדגמים שלנו עם מערכת "מוביל איי" כסטנדרט, וכבר היום רנו פלואנס בגרסת הבנזין ובגרסת הדיזל משווקות עם המערכת הזו. בימים אלו אנו מתחילים בשיווק חבילת בטיחות נוספת שכרגע היא ייחודית לפלואנס בנזין ונקראת RENAULT  SAFE  GAURD, החבילה כוללת: מערכת מוביל איי, מצלמת רוורס, מצלמה קדמית, חיישן לחץ אויר וחיישן- CHILED  MINDER נגד שכחת תינוק ברכב.
החבילה הזו המייצרת מעטפת בטיחות מתקדמת לנהג ולנוסע מתריעה ומונעת תאונות ומסיעת לנהג בקבלת ההחלטות. אני בטוח שהמערכת הזו תתקבל בברכה גם על ידי המשתמש ברכב וגם על ידי מקום העבודה שלו".
 
האם אתה רואה עתיד לרעיון היבוא המקביל כצעד ליצירת תחרות בענף הרכב בישראל?
"אני לא רואה עתיד לרעיון הזה. שוק הרכב הישראלי קטן מאוד באופן יחסי לעולם ויהיה קשה ולא כדאי ליצרן להתעסק עם כמה וכמה גורמים בשוק כה קטן. גם יבוא מקביל ממש, דהיינו קניה מדילר של יצרן מסוים לא יהוה יתרון מפני שהיבואן הישראלי יודע להשיג בדרך כלל מחיר קניה זול יחסית מהיצרן המושג בעיקר בגלל התחשבות היצרן ברמות המס הגבוהות בישראל. לפני כשנה פורסמה כתבה בידיעות אחרונות שבה בדק העיתונאי את מחירי הרכב בישראל ללא מס לעומת רכבים באירופה שגם בהם הוא ניטרל את המס והגיע למסקנה שרוב הרכבים שנמכרים בישראל זולים משמעותית מאירופה. נתון זה מלמד ומוכיח כי מחירי קניית הרכבים על ידי היבואנים הינו טוב וזול והבעיה העיקרית היא בגובה המס".
 
 
הדפסה
   
שלח לחבר
אתרי יבואן